Monday, May 10, 2010

စစ္အာဏာရွင္၏ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡမ်ားကို မေျဖရွင္းႏိုင္

ဗညာဟံသာ

ေအျပီလ ၁၅ ရက္ေန႔၊ ၂၀၁၀

ျမန္မာျပည္စစ္အာဏာရွင္ႏွင့္ တပ္မေတာ္ဦးေဆာင္ေသာ စစ္အစိုးရက အေျခခံဥပေဒျဖင့္သာ ဒီမိုကေရစီ ရႏိုင္သည္ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ ရက္လႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဖတ္လၽွင္ ဒီမိုကေရစီသေဘာတရား မေဆာင္ေသာ ပုဒ္မ ပုဒ္ထီးျဖင့္ ေရးသားအတည္ျပဳခဲ့သည္။ တရားမွ်တမႈႏွင့္ အစိုးရတရပ္၏ အဓိက မ႑ဳိင္ျဖစ္ေသာ တရားဥပေဒေအာက္တြင္ လူသားတိုင္း၊ ႏိုင္ငံသားတိုင္း တန္းတူညီမွ်မႈကို စစ္အာဏာရွင္ အေျခခံဥပေဒက အထင္အရွား ပယ္ျမစ္ထားခဲ့သည္။ တပ္မေတာ္ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဦးေဆာင္ေသာ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ စစ္တပ္မွ ခန္႔အပ္ေသာ အစိုးရဝန္ထမ္း အႀကီးအကဲမ်ားျဖင့္ အတိအက် ေရးသားၿပီး အတင္းအက်ပ္ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုကို အေျခခံကာ ေရြးေကာက္ပြဲသစ္ ေခၚယူက်င္းပရန္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိသည္။ ဤေရြးေကာက္ပြဲကို ႏိုင္ငံေရးအသိတရား ျပည့္ဝေသာ ေခါင္းေဆာင္တို႔က ကန္႔ကြက္ သပိတ္ေမွာက္ၾကသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို စစ္အာဏာရွင္အလိုက် သေဘာက်သည့္အတိုင္း ေရးသားၿပီး ဤအေျခခံဥပေဒျဖင့္သာ ဒီမိုကေရစီကို ရႏိုင္သည္ဟု ဝါဒျဖန္႔ ေၾကြးေၾကာ္ျခင္းသည္ ဦးေဏွာက္ပ်က္ၿပီး တရားေဟာေနေသာ လူတေယာက္ပမာ ပံုသ႑ာန္တူေပေတာ့သည္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံေတာ္တရပ္၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည္ကို မည္သူတဦးတေယာက္မွ် မျငင္းပယ္ေခ်။ သို႔ေသာ္ ၄င္းဖြဲ႔စည္းပံုကို အာဏာရွင္ဆန္ေသာ တိုင္းျပည္အတြက္ တရားမွ်တေရးကို သေဘာမေဆာင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအရ အႏွစ္သာရမရွိေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒကို ေရးသားၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေပး႐ံုမွ်ျဖင့္ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡကို မေျဖရွင္းႏိုင္ေခ်။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ျပႆနာသည္ အမ်ဳိးသားေရးျပႆနာႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြပါ ပူးတြဲ ဒြန္တဲြလွ်က္ရွိသည္။ ဗမာလူမ်ဳိးအၾကား ႏိုင္ငံေရးအရ အျမင္ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ ၁၅၄၈-၁၉၈၀ တိုင္ေအာင္ ဦးေနဝင္း ဦးေအာင္ေသာ ဆိုရွယ္လစ္အုပ္စုႏွင့္ သခင္သန္းထြန္းဦးေဆာင္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္အုပ္စုတို႔အၾကား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၈၀-၂၀၁၀ ယေန႔တိုင္ေအာင္ စစ္တပ္ဦးေဆာင္ေသာ စစ္အစိုးရႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ ဒီမိုကေရစီတိုးတက္ထြန္းကားေရးအုပ္စုတို႔အၾကား အျမင္ကြဲလြဲမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေအာင္ျမင္တိုးတက္မႈ မရွိခဲ့ေခ်။ ၄င္းအျပင္ ဗမာ့အမ်ဳိးသားဦးေဆာင္ေသာ စစ္အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားဦးေဆာင္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အၾကားတြင္လည္း ႏိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ သီးသန္႔ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းမႈ သေဘာတူညီမႈ မရခဲ့ေခ်။ ျမန္မာျပည္၏ အေျခခံႏိုင္ငံေရးအေဆာက္အအံုျဖစ္ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း အတြင္းေက်ေက် အခဲေက်ေက် တရားမွ်တမႈႏွင့္ အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္မႈကို အေျခခံမျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း အာဏာရွင္ဆန္ေသာ တိုင္းျပည္တရပ္ ျဖစ္တည္လ်က္ ရွိသည္။

အာဏာရွင္ဆန္ေသာ စစ္အစိုးရႏွင့္အတူ ယခုအသစ္ေရးသားဖြဲ႔စည္းထားေသာ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံျခင္း သေဘာတူညီၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရ လက္ခံျခင္းသည္ အမ်ဳိးသားေရးပဋိပကၡႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းကို မေျဖရွင္းႏိုင္ေသး။ တဖက္သတ္ အာဏာသိမ္းယူထားၿပီး ႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ အကန္႔အသတ္မ်ားစြာႏွင့္ ဥပေဒပုဒ္မမ်ားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္မႈကို ပိတ္ပင္ထားခဲ့သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒကို မ်က္ကန္းျပဳေသာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္သည္ အခြင့္အေရးသမားတဦးသာ ျဖစ္သည္။

ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားအရ အစိုးရသည္ တရားမွ်တမႈကို အေျခခံျပဳၿပီး လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္အတူ တိုင္းေရးျပည္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း တရားဥပေဒႏွင့္ ေလ်ာ္ကန္စြာ လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးမႈ ေျပာဆိုေရးသားမႈ ေျပာဆိုေရးသားမႈ စုစည္းေတာင္းဆိုမႈ အဖြဲ႔အစည္းဖြဲ႔ၿပီး တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ အၾကံညာဏ္ဖလွယ္ေပးမႈႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံသားတိုင္း တာဝန္အသိတရားႏွင့္အတူ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈအတြက္ တိုင္ပြဲဝင္ျခင္းသည္ ေခတ္သစ္အယူအဆ ျဖစ္သည္။ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေသာ တိုင္းျပည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပတိုင္းျပည္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း၏ အခြင့္အေရးကို ဥပေဒအရ အကာအကြယ္ ျပဳထားခဲ့မႈေၾကာင့္ တိုင္းေရး ျပည္ေရး စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး ကုန္သြယ္ေရးတို႔တြင္ ဦးေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ၾကသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးစနစ္က တိုးတက္မႈႏွင့္ ႀကီးပြားေအာင္ျမင္မႈ အေဆာက္အအံုျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တန္းတူညီမွ်မႈကို အကန္႔အသတ္မ်ားႏွင့္ ပိတ္ပင္တားျမစ္မႈေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္မြဲေတၿပီး ေအာက္က် ေနာက္က် ျဖစ္ေနခဲ့သည္။

ပညာေရးမွအစ သိပၸံနည္းပညာအဆံုး အေျခခံတိုင္းျပည္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ က်ဳပ္တို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ားက ေခတ္မမွီျခင္း နည္းပညာ ရွာေဖြစမ္းသပ္ခြင့္ကို လြတ္လပ္စြာ မျပဳခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယိုးဒယား၊ ဗီယက္နမ္၊ မေလးရွား၊ စင္ကာပူစေသာ ေဒသခံႏိုင္ငံမ်ားက ယေန႔ေခတ္တြင္ က်ဳပ္တို႔ တိုင္းျပည္၏ ေပါၾကြယ္ဝေသာ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔မ်ား၊ သားငါးမ်ား၊ သစ္ကြ်န္းမ်ားႏွင့္ ေငြရင္း ေငြေၾကး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ား သန္းေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ဝင္ေရာက္ စီးပြားေရး အေျခခ်ခဲ့ၿပီး ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ားက စီးပြားေရးအရ ေနာက္က်မႈကို အကြက္ေကာင္းယူၿပီး သူတို႔က အခြင့္ေကာင္းယူ အျမတ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဤတြင္လည္း တိုင္းျပည္၏ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ခြ်တ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာေသာ ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္သည္ကို စစ္အစိုးရက လက္မခံေသး။

ဖြဲ႔စည္းပံု ခြ်တ္ယြင္းပါက ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ဆက္ၿပီးခြ်တ္ယြင္းပ်က္ဆီးေနမည္။ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ပ်က္ဆီးေနသမွ် စီးပြားေရးႏွင့္ ပညာေရး၊ က်န္းမားေရးစေသာ အေျခခံလူေနမႈဘဝ ဆက္လက္ၿပီး အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရမည္။ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတြင္ တစိတ္တပိုင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေသာ့ခ်က္ မဟုတ္ေခ်။ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ (သို႔) အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က တက်ပ္မွအစ ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာရွိေသာ တိုင္းျပည္ဘ႑ာကို ႏွစ္တို ႏွစ္ရွည္ ေရတို ေရရွည္၊ အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ခရီးသြားလာေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး အစစအရာရာတြင္ ဥပေဒႏွင့္အတူ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ေရးအတြက္ အာဏာခြဲေဝမႈမ်ားကို စနစ္တက် ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ယိုးယြင္းပ်က္ျပားေနေသာ တိုင္းျပည္တခုတြင္ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္မွအစ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တိုင္ေအာင္ အေသးမႊားမွအစ အႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ကာကြယ္ေရး ဘ႑ာသံုးေငြကိုပါ စနစ္တက် တရားမွ်တစြာ အာဏာခြဲေဝေရးအတြက္ အာမခံမႈ မရွိေခ်။

စစ္တပ္ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရတရပ္တြင္ “အထက္အမိန္႔” အရဆိုၿပီး ၫႊန္ၾကားမႈမ်ားစြာႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တာဝန္ယူ တပည့္ခံ လုပ္ေပးၾကရမည္။ အာဏာခ်ိန္ခြင္လွ်ာ မညီမွ်ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပဳျပင္ျခင္း၊ အသစ္တဖန္ ျပန္လည္ေရးသားျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ႔ေပါင္းစံု ပါတီေပါင္းစံုမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေသးစိတ္ ေလ့လာေဆြးေႏြးၿပီး ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို အပိုင္းအလိုက္ ျပန္လည္စမ္းစစ္ရမည္။ တရားမွ်တမႈႏွင့္ တန္းတူညီမွ်ကို အတိအက် အေလးအနက္ ေဖာ္ေဆာင္ေရးသားရမည္။ ႏိုင္ငံသား၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အကာအကြယ္ေပးရမည္။ အာဏာရွင္ဆန္ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုမွ ေရြးေကာက္ေသာ ပါလီမာန္ (လႊတ္ေတာ္) ကို ကန္႔ကြက္ရမည္။ ဤကား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၏ ေရေသာက္ျမစ္ ္ျဖစ္သည္။ အသိညာဏ္ႏွင့္ အသိတရားျပည့္ဝေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အေတြးအေခၚကို အေလးအျမတ္ထားရမည္။

0 comments:

Post a Comment