Thursday, July 29, 2010

ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရမည္ဟု မြန္ပါတီ ေမွ်ာ္မွန္း

July 29th, 2010
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မြန္တမ်ဳိးသားလံုးအတြက္ ကိုယ္စာျပဳ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပဳိင္မည့္ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာဒီမိုကေရစီပါတီ၏ လက္ရွိ စည္း႐ုံးေရးခရီးစဥ္ႏွင့္ ပါတီရဲ႔အေျခအေနကို သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ မိ႐ုိင္မေရာ့က ပါတီဥကၠဌျဖစ္သူ ႏိုင္ေငြသိန္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသည္။

ေမး ။ ။ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာဒီမိုကေရစီပါတီ စည္း႐ုံးေရးခရီးစဥ္ရဲ႔ လက္ရွိအေျခအေနကို ရွင္းျပေပးလားဆရာ။

ေျဖ ။ ။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စည္း႐ုံးေရးခရီးစခဲ့တာ တပတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေတာ့ရွိသြားၿပီး၊ ေရး၊ သံျဖဴဇရပ္၊ လမိုင္၊ မုဒံုနဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္မွာလည္း ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့ စည္း႐ုံးခဲ့ၿပီးၿပီ၊ အခုဆို ေမာ္လၿမိဳင္မွာ စည္း႐ုံးေနတယ္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ ခရီးစဥ္က ေတာ္ေတာ္ေလးကို အားရပါတယ္ ေျပလည္း ေျပလည္တဲ့ခရီးစဥ္းျဖစ္တယ္ အားေပးတဲ့လူေတြလည္းမ်ားတယ္။

ေမး ။ ။ စည္း႐ုံးေရးခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္မွာ အခက္အခဲေတြေရာ ရွိခဲ့သလားဆရာ။

ေျဖ ။ ။ အခက္အခဲကေတာ့ နည္းနည္းပါးပါးရွိတာေပါ့ ဒါေပမဲ့ အနည္းငယ္ပဲဆိုေပမဲ့လည္း က်ေနာ္တို႔ မြန္ျပည္သူေတြအၾကားမွာ အစြဲအလန္းဆိုတာရွိေနတယ္၊ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ဒီလိုလုပ္လိုက္လို႔ ေၾကာက္ရတာမ်ဳိး ဟိုလုပ္လည္း ေၾကာက္ ဒီဟာလုပ္လည္း ေၾကာက္ရ အဲဒီလို အစြဲေတြကရွိေနေတာ့ စီးပြားေရအပိုင္းမွာ ထိခိုက္လာမွာကိုလည္း ေၾကာက္ေနၾကတယ္ အဲဒီလိုအစြဲေတြရွိေနတယ္ က်ေနာ္တို႔ မြန္ေတြမွာ ဒါေပမဲ့ ဘာကို ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေၾကာက္စရာမလိုဘူး ကိုယ့္စိတ္ႀကဳိက္ ကိုယ္ေစတနာရွိတဲ့သူကို ကိုယ္လက္မေထာင္လို႔ရတယ္ ႀကဳိဆိုတဲ့လူေတြက မ်ားတယ္ က်ေနာ္တို႔လည္း မွန္ကန္တဲ့အလုပ္ကိုပဲ လုပ္တယ္။

ေမး ။ ။ မဲေကာ္မရွင္ကေန စည္း႐ုံးေရးဆင္းရာမွာ အကန္႔အသတ္ေတြခ်မွတ္ထားတဲ့အေပၚမွာေရာ စည္း႐ုံးေရးဆင္းရာမွာ အခက္အခဲရွိလားဆရာ။

ေျဖ ။ ။ သူတို႔ကလည္း သူတို႔နည္းနဲ႔ သူတို႔ ကန္႔သတ္တာပဲ ဒါေပမဲ့ အတင္းအၾကပ္ႀကီးလည္း သူတို႔မလုပ္ရဲဘူး၊ က်ေနာ္တို႔လည္း စည္း႐ုံးေရးဆင္းတယ္ဆိုတာ လူထုအၾကားမွာတမ်ဳိးဆင္းရတယ္၊ က်ေနာ္တို႔႐ုံးေတြအၾကားမွာဆိုရင္ တမ်ဳိးျပန္၊ စည္း႐ုံးေရးကိုေတာ့ သံုးေလးမ်ဳိးဆင္းေနရတယ္၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔က စည္း႐ုံးေရးမွာ ျပႆနာမျဖစ္ေအာင္ မဲေကာ္မရွင္က ကန္႔သတ္ထားတာကိုလည္း မခ်ဳိးေဖာက္မိေအာင္ ဥပမာ ရြာမွာဆင္းမယ္ဆိုရင္ ရြာမွာလူစုထားမယ္ က်ေနာ္တို႔ေရာက္သြားမယ္ အျပင္မွာ ေအာ္ေျပာတာတို႔ က်ေနာ္တို႔မလုပ္ဘူး က်ေနာ္တို႔မြန္ေတြလည္း ဒါကို သေဘာေပါက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စည္း႐ုံးရတာ လြယ္တာေပါ့၊ ဘာမွလည္း အဟန္႔အတားျဖစ္စရာမလိုဘူး၊ ဒါေပမဲ့ တျခားတဘက္မွာကလည္း သူတို႔ေတြ ေျခာက္လွန္႔တာလားေပါ့ ေျခာက္တာကလည္း အစိုးရမဟုတ္ဘူး လက္ေအာက္ငယ္သားေတြပဲ သူတို႔ရဲ႔ ေျခာက္လွန္႔မႈအေပၚမွာလည္း က်ေနာ္တို႔က လံုးဝေၾကာက္စိတ္မရွိဘူး၊ မေၾကာက္ၾကနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေၾကာက္စရာမလိုဘူး၊ ကိုယ့္စိတ္ႀကဳိက္ ကိုယ္မဲထည့္လို႔ရတယ္၊ ကိုယ့္စိတ္ႀကဳိက္ ကိုယ္လုပ္လို႔ရတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း စည္း႐ုံးေရးခရီးကို ဆက္သြားေနဦးမွာပဲ။

ေမး ။ ။ မြန္ျပည္လူထုေတြအၾကားမွာ စည္း႐ုံးေရးဆင္းတာ အားရမႈေတြေရာ ဘယ္လိုရွိခဲ့သလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ သြားထားရသေလာက္ေတာ့ လူထုေတြ အားေပးၾကပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔လည္း ေတာ္ေတာ္အားရပါတယ္၊ သူတို႔ေတြဟာ တျခားပါတီေတြလည္းမရွိဘူး ဘယ္သူ႔ကို မဲေပးရမွာလဲ စာလည္းမဖတ္တက္ ဗဟုသုတလည္းနည္းေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို မဲေပးရမွာလည္းဆိုတာကို မသိၾကဘူး အခုဆို တခ်ဳိ႔က မြန္ပါတီ တစ္ပါတီရွိတာေတာင္မသိၾကဘူး၊ က်ေနာ္တို႔က ဘာမွကို ေျပာစရာမလိုဘူး ျပည္သူေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔အေပၚကို ႀကဳိဆိုတယ္ က်ေနာ္တို႔လည္း သူတို႔အတြက္ အမွန္တရားပဲလုပ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ တခုရွိတာက ဒီၾကားမွာ ေျခာက္လွန္႔မႈေတြေတာ့ရွိမွာပဲေလ ဒါေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပဲြမေရာက္ခင္မွာ ပညာေပးသလိုမ်ဳိး ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာေတြကို လူလႊတ္ၿပီးေတာ့ စည္း႐ုံးရမွာပဲ ဒါကလည္း တရားဝင္လုပ္တာပဲေလ မဲေကာ္မရွင္ကို ဒါေတြ တင္ျပထားတာပဲ အဓိကက လူထုေတြအၾကား အျမင္ေတြ အသိေတြရေအာင္လို႔ က်ေနာ္တို႔က စည္း႐ုံးရမွာပဲေလ။

ေမး ။ ။ မၾကာခင္က ဗဟိုအလုပ္မႈေဆာင္ေတြ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြပါၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုေရာ ဘယ္လိုခြဲေဝထားၾကတာလဲဆရာ။

ေျဖ ။ ။ အစပိုင္း က်ေနာ္တို႔တင္ထားတာက ပထမေခါင္းေဆာင္၊ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္နဲ႔ တျခား ၁၃ ေယာက္ အားလံုး ၁၅ ေယာက္ေပါ့ အခုေတာ့ ဗဟိုအလုပ္မႈေဆာင္ ထပ္ေရြးလိုက္တယ္၊ အားလံုးက ၂၁ ေယာက္၊ အဲဒီမွာ ဥကၠဌ၊ ဥကၠဌ ၁၊ ဥကၠဌ ၂။ အတြင္းေရးမႉး၊ အတြင္းေရးမႉး ၁၊ အတြင္းေရးမႉး ၂၊ ဒီ ၆ ေယာက္ကိုေတာ့ တာဝန္ေတြေပးထားတယ္၊ က်န္တာေတြကေတာ့ ဘယ္သူက ဘာလုပ္ရမွာလဲဆိုတာကို တာဝန္သိသိက်က်မေပးရေသးဘူး၊ ေနျပည္ေတာ္ကိုေတာ့ စာရင္းတင္ထားၿပီးၿပီ၊ ဥကၠဌက က်ေနာ္ ႏိုင္ေငြသိန္း၊ ဥကၠဌ (၁) က ႏိုင္လွေအာင္၊ (၂) က ႏိုင္သိုက္၊ အတြင္းေရးမႉးက ေဒါက္တာမင္းႏြယ္စိုး၊ အတြင္းေရးမႉး (၁) က ႏိုင္စန္းတင္၊ (၂) က ႏိုင္ခင္ေအာင္ ဒီ ၆ ေယာက္ကိုပဲ တာဝန္ေတြေပးထားၾကတယ္၊ က်န္တာေတြကလည္း ဗဟိုေကာ္မတီေတြပဲေလ ဒါေပမဲ့ တာဝန္ေတာ့ ဘာမွမေပးရေသးဘူး။

ေမး ။ ။ ပါတီတစ္ခုမွာ ပါတီဝင္အင္အားတစ္ေထာင္ျပည့္ရမယ္ဆိုတဲ့အေပၚမွာေရာ မြန္ပါတီမွာ ဘယ္လိုအေျခအေနရွိေနလဲ။

ေျဖ ။ ။ ေထာင္မကဘူး၊ တၿမိဳ႔နယ္ထဲနဲ႔ ပါတီဝင္ေထာင္ေက်ာ္ေနၿပီးေလ အခုဆို က်ေနာ္တို႔ မြန္ပါတီက ပါတီဝင္အင္းအား တစ္ေထာင့္ေလးရာစာရင္းကို ေနျပည္ေတာ္ မဲေကာ္မရွင္မွာ တင္ျပထားၿပီးၿပီ။

ေမး ။ ။ ဘ႑ာေရးအပိုင္းမွာေရာ အဆင္ေျပမႈေတြရွိလား ဒါမွမဟုတ္ အခက္အခဲေတြရွိေနလားဆိုတာကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါဆရာ။

ေျဖ ။ ။ ဘ႑ာေရးအပိုင္းမွာ အမွန္ေျပာရရင္ အခက္အခဲရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ စိုးရိမ္စရာမလိုဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ပါတီဝင္ေတြကို တေယာက္ ၅၀၀ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတယ္၊ ၅၀၀ ဆိုတာကလည္း ပါတီဝင္တိုင္းက ေပးၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႔ေစတနာရွိသူေတြ တစ္သိန္းထိေပးတာေတြလည္းရွိတယ္၊ တခ်ဳိ႔ဆို တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေသာင္း အဲလို ေပးတာေတြလည္းရွိတယ္ဆိုေတာ့ ဘ႑ာေရးအပိုင္းမွာ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတယ္ဆိုတာမဟုတ္ဘူး၊ အခက္အခဲျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ သြားေရး လာေရးမွာေတာ့ အခက္အခဲနည္းနည္းေတာ့ရွိတာေပါ့ ပိုက္ဆံလံုလံုေလာက္ေလာက္မသံုးရတာေတာ့ရွိတယ္ ေခြ်တာရတာေပါ့၊ ျပည့္ဝတယ္ဆိုတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ခက္ခဲတယ္ဆိုတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ register တုန္းက ၃ သိန္းေပးရတယ္၊ ဒီေနာက္ပိုင္း ပါတီဝါဒျဖန္႔ဖို႔အတြက္ အဲဒီတုန္းက ၆ သိန္းကုန္ထားတယ္၊ ၾကားမွာ ႐ုံးဖြင့္တာတို႔ ဘာတို႔ေတာ့ ကုန္တာေပါ့ေလ အဲဒါေတြေတာ့ အခက္အခဲရွိတာေပါ့ေလ၊ ၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွာေတာ့ သူတို႔နည္း သူတို႔ဟန္နဲ႔ ေျပလည္မႈရွိတယ္လို႔ တြက္ထားတာေပါ့ေလ၊ ပိုက္ဆံရွိလားလို႔ေမးရင္ မရွိဘူး၊ ဒါေပမဲ့ အလုပ္လုပ္မရတဲ့အထိ ဘ႑ာေရးမွာ အခက္အခဲရွိေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ရမယ္၊ ၂ သိန္း ၃ သိန္း လႉတဲ့လူေတြရွိတယ္ အနည္းက်ဥ္းေပါ့ေလ အမ်ားႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ တခ်ဳိ႔ဆို ၁ ေသာင္း ၂ ေသာင္း လာေပးတာေတြလည္းရွိတယ္၊ ထပ္ေပးဖို႔လူေတြလည္းရွိေနတယ္၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔က မဲမွမေရြးရေသးတာ မဲေရြးဖို႔ အမတ္ေလာင္တစ္ေယာက္ကို ငါးသိန္းဆိုလည္းရွိေသးတယ္ အဲဒါက က်ေနာ္တို႔ မစဥ္းစားရေသးဘူးေလ ဘ႑ာေရးက ျပည့္ဝတာလည္းမဟုတ္ ခက္ခဲတာလည္းမဟုတ္ ၾကားအေျခေနမွာရွိေနတယ္၊ ကေနာ္တို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အားထုတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပဲ။

ေမး ။ ။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ မြန္ပါတီအေနနဲ႔ ဘယ္လိုေမွ်ာ္မွန္းထားတာရွိလဲ။

ေျဖ ။ ။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမွန္ေျပာရရင္ မြန္ေဒသအတြင္းမွာ ၿပဳိင္မယ္ဆိုရင္ ႏိုင္မွာပဲ က်ေနာ္တို႔ပဲ အႏိုင္ရမွာလို႔ တြက္ထားတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ပုရိသတ္ေတြ လူထုေတြက က်ေနာ္တို႔မြန္ပါတီအေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈရွိတယ္၊ မြန္လူမ်ဳိးကို ခ်စ္တာလဲပါတာေပါ့ေလ၊ ဘယ္လိုပဲၿပဳိင္ၿပဳိင္ တကယ္လို႔တရားမွ်တမႈနဲ႔ ၿပဳိင္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စိုးရိမ္စရာမလိုဘူး၊ ဥပမာ သထံု၊ ဘီလင္း၊ က်ဳိက္ထိုတို႔လိုေဒသေတြမွာ တျခားပါတီေတြနဲ႔ အၿပဳိင္လုပ္ရတာေပါ့ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီေဒသေတြက မြန္ေတြ နည္းတယ္၊ တျခားေဒသမွာဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွပူစရာမလိုဘူး တရားမွ်တမႈနဲ႔လုပ္ရင္ေပါ့၊ လူထုေတြကလည္း အျမဲႀကဳိဆိုေနၾကတယ္။

ေမွ်ာ္မွန္းထားတာက က်ေနာ္တို႔ႏိုင္မွာပဲ ဘာလိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကေန႔အေျခအေနအရဆိုရင္ မြန္လူထုေတြက က်ေနာ္တို႕ပါတီကို စိတ္ဝင္စားၾကတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ပါတီကလည္း မြန္ပါတီဆိုတာ တစ္ပါတီပဲရွိတယ္၊ မြန္ေတြမွာရွိတဲ့ ဥပမာ မြန္ျပည္သစ္ပါတီတို႔လို ပါတီေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ပါတီနဲ႔ ျပႆာနာမရွိခဲ့ဘူး ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္အေပၚ ကိုယ္ရပ္တည္ၾကတာပဲ။

0 comments:

Post a Comment